« | Home | »



Reklama w internecie

By Administrator | Kwiecień 4, 2007

Najbardziej popularną formą reklamy obiektów turystycznych jest reklama internetowa. Ilość osób korzystających z sieci rośnie z roku na rok w niezwykle szybkim tempie. Oczywiście skuteczność reklamy jest uzależniona od kilku czynników, między innymi od doboru formy:
1. Reklama na łamach serwisów turystycznych – dodając wpis do dobrego portalu efekty mamy niemal natychmiastowe, nie poświęcamy więcej niż kilka minut na dodanie oferty a potem już właściwie skupiamy się na odbieraniu telefonów i maili od turystów;
2. Boksy i linki sponsorowane w popularnych wyszukiwarkach – można zaplanować i realizować kampanie reklamowe osobiście, ale wymaga to poświęcenia swojego czasu;
3. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach, głównie w www.google.pl – czasochłonny proces, nieobeznanym z tematem raczej nie udaje się uzyskać jakichkolwiek efektów – pozycjonowanie powinno się zlecić wyspecjalizowanym firmą.

Wszystkie te formy mają swoje plusy, jak i minusy – przy dodaniu swojej oferty do portalu turystycznego należy zwrócić szczególną uwagę na pozycje serwisu w wyszukiwarkach internetowych, zwłaszcza w google. Serwis musi być widoczny na pierwszej stronie wyników po wpisaniu przynajmniej 20 haseł związanych w wypoczynkiem, np. wczasy, wczasy nad morzem, wakacje, domki letniskowe, Łeba, Ustka idt. Jeżeli portal występuje na pierwszej stronie, ale tylko pod jednym hasłem (nawet jeżeli jest to nazwa kurortu, w którym mieści się nasz obiekt turystyczny) to efekty będą mizerne, żeby nie powiedzieć żadne. Nie wolno w żadnym wypadku sugerować się ceną. Zlecając pozycjonowanie powinniśmy zażądać od firmy przedstawienia sposobu pozycjonowania strony, przykładów wypozycjonowanych już stron. Tak jak w poprzednim przypadku niska cena usługi nie daje gwarancji skutecznego pozycjonowania.

Polecane nadmorskie portale turystyczne:
www.nadmorzem.net.pl
www.nadmorzem.com



Kategorie: Reklama | No Comments »


Podobne do Reklama w internecie:

Comments